niedziela, 8 marca 2015

Mus czekoladowy z kawą i pomarańczą

Kocham czekoladę, gdyby była kobietom to poprosił bym ja o tabliczkę. Jestem na redukcji, więc patrze na to co jem słodkiego, a najlepiej jak nie jem w ogóle. Jeżeli mam już zjeść jakieś łakocie to wybieram takie, które będą odpowiednie, żeby nie za bardzo wpłynęły na moją formę. Dlatego ten przepis jest na prawdę dobry na śniadaniową pokusę, ponieważ ma w sobie gorzka czekoladę, która zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli to co na pewno jezeli zostanie spożyte w odpowiedniej ilości nie odłoży nam się w okolicach brzuszka. Szacuje się, że jest to 66 gram na jeden tydzień. Ogólnie wiadomo, że jeżeli dodałbym do tego deseru dużo cukru to już i tak sam fakt, że jest tam czekolada gorzka nic nie daje. Bo przecież nawet dobrej jakoś produkty można popsuć. Czy to używając złej obróbki termicznej, czy dodając składników nieodpowiednich dla organizmu takich jak na przykład sacharoza. Fajne jest to, że zawarte składniki w deserze nie dadzą nam chwilowego kopa, a rozłożą to na parę godzin. Dobra dość tej wiedzy. Przechodzimy do przygotowania tego prostego deseru.



Składniki potrzebne:

  • 100 gram gorzkiej czekolady (min. 70%),
  • 3 jajka, 
  • 10 gram cukru trzcinowego,
  • sok z całej pomarańczy,
  • 50 ml zaparzonej kawy,
  • skórka z połowy pomarańczy,
  • szczypta soli do podkręcenia smaku czekolady.

1.Roztapiamy czekoladę z kawa i sokiem pomarańczowym, mieszamy energicznie, dodajmy skórkę z pomarańczy, dodajemy cukier trzcinowy.
2.Oddzielamy żółtka od białek, dodajemy żółtka do czekolady.
3.Ubijamy pianę z białek i łączymy z masa. Przekładamy do foremek i chłodzimy w lodowce przez 2-3 godziny.
4.Zrobiłem też drugi deser gratis, tylko że zamiast kawy i pomarańczy dodałem orzechy ( 50 gram , mogą być nerkowce, laskowe, na jakie mamy ochotę, a nawet pistacje.
5.Roztapiamy czekoladę z mlekiem, dodajemy orzechy i żółtka, ubijamy białka i łączymy.
6.Smacznego !!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz